30 Mart, 2009

Amigurumi Gözlerini Nereden Satın Alabilirim?













Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir sıkıntım var.

Amigurumilerimin gözleri ile ilgili. Oyuncağımı binbir emek vererek, özenerek yapıyorum ama sıra gözlere gelince istediğim anlamlı ifadeyi vermekte çok zorlanıyorum. Kendimce veriyorum elbette ama gelin birde bana sorun.

Bu konuyu araştırdım biraz. Yurdışında yapılan bu oyuncaklarda nasıl göz kullanıyorlar yada nasıl işliyorlar diye. Şu var ki çoğunluğu plastik gözleri kullanmayı tercih ediyor. Çünkü daha güzel, çünkü daha orjinal, çünkü daha anlamlı ve ifadeli bakışlar... Durum böyle olunca, doğruca Eminönü'ne gittim. Altını üstüne getirdim. Marpuççular, Tahtakale, Kürkçü Han ve bilumum bu tarz malzeme satan yerler. Ama yok :(

Resimde görülen arkası güvenlik kilitli bu gözler hiç bir yerde yok. Yalnızca, arkasında dikmek için ilik yeri bile olmayan, takınca kopma ihtimali yüksek plastik modeller var. Açıkçası bunları daha ziyade 3 yaş altı çocukların oynadığı oyuncaklarıma takmak hiç içime sinmiyor. Kopabilir, yutabilir. Tehlike yani.

Kızımın oyuncaklarını inceledim. Aslında amigurumi gözü denen bu gözler, özel olarak üretilmiş bir ürün değil. Yakınınızdaki herhangi bir oyuncağı alın, parmağınızla gözlerini yada burnunu sıkıştırın. Elinize çivi gibi bir sertlik gelicektir. İşte yaptığımız amigurumide kullanacağımız gözlerin bu şekilde arkadan çivili olması çocukların güvenliği için çok önemli.

Türkiye'de bir kaç tane internet üzerinden satan buldum. Yurtdışından getirmiş ve satıyor. Ama bana çok pahalı geldi açıkçası. E ben bu malzemeyi kullanmakta istiyorum. Ne yaptım? 1 tl ye aldığım bir oyuncağı bozup çıkardığım malzemeleyi yaptığım muhabbet kuşunda kullandım. Ama sürekli oyuncakları bozacak halim yok tabiki :)

Yurtdışından satın almayı düşünüyorum. Ancak amigurumi yapan ve ilgi duyan arkadaşlarımla birleşip ortak getireceğimiz taktirde daha uygun fiyata alabileceğimizi düşündüm.

Doğrudan internet üzerinden getirtebiliriz yada yurtdışına giden bir yakınımızdan rica edebiliriz :) Bu fikir bana daha yakın geliyor aslında. Ayrıntılarını düşünmedim ama kabaca kafamdaki düşünce bu. Fikir olması açısından bu ve bu siteyi gezebilirsiniz. Sizlerinde yorum ve düşüncelerinizi aldıktan sonra harekete geçeceğim.

Görüşlerinizi bekliyorum.

3 yorum:

  1. Ebay'den satin alabilirsiniz. Orada uygun fiyatlar bulmak daha kolay olabilir.

    Sevgiler,

    Beste

    YanıtlaSil
  2. bende çok istiyorum bu gözlerden.sen aldın mı onlardan..yine haberleşiriz.öptüm

    YanıtlaSil